sobota, 2 września 2017

Fit brownie z batatów

Witam

Postanowiłam na blogu oprócz kosmetyków zamieszczać także przepisy . W większości będą to wypróbowane prze zemnie przepisy na zdrowe słodkości ale także na inne ''fit posiłki''.
Pewnie niewiele z Was wie ale jestem osobą która schudła 15 kg i zmieniła nawyki żywieniowe .
Zawsze lubiłam gotować , piec ale teraz bardziej patrzę na składniki itp . Blog ten był głownie poświęcony kosmetykom ale tak naprawdę od dawna zastanawiałam się czy nie odbiec tematyką od pierwotnego pomysłu no i w końcu JEST.

Dziś przedstawiam Wam przepis na idealne fit brownie , które jest zdrowe i możemy nim się zajadać bez wyrzutów sumienia .
Ciasto z tego przepisu wychodzi bardzo delikatne i idealnie ''mokre'' przypomina bardzo tradycyjne brownie ale nie jest taką bombą kaloryczną jak oryginał.



SKŁADNIKI ;
3 średnie lub 2 duże dojrzałe banany
500 g batata
5 łyżek kakao
1 łyżka mąki (ja np; użyłam gryczanej)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
odrobinę ekstraktu ja dałam np; pomarańczowy
2 łyżki miodu
3 łyżki olejku kokosowego
2 jajka


* wiórki do posypania , gorzka czekolada do polania lub jakieś owoce u mnie brzoskwinie ułożone na cieście przed pieczeniem.Wszystko zależy od Waszego pomysłu ;)

Bataty wcześniej obrane kroimy w większą kostkę i gotujemy do miękkości. Studzimy i następnie dodajemy banany , jajka  kakao , mąkę, olej , ekstrakt , proszek do pieczenia i miód. Wszystko zmiksować lub zblendować na gładką masę .
Gotową masę przelać do lekko wysmarowanej np; olejem kokosowym blaszki i piec w temp. 180-200 °C przez 40-45 min .
Upieczone ciasto zostawić do przestygnięcia . Najlepiej smakuje gdy pobędzie trochę w lodówce.

Smacznego 







6 komentarzy :

  1. Już nieraz natknęłam się na taki przepis i kiedyś zamierzam wypróbować, ale jeszcze jakoś się za to nie zabrałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglada <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/koszula-czy-sukienka-dwa-lata-blogowania.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń